В дошкільному закладі працює музичний керівник

В'юнник Ганна Юріївна

Педагогічний стаж -11 років

МУЗИЧНИЙ КЕРІВНИК - ЦЕ НЕ ПРОСТО ПОСАДА, ЦЕ ЗВАННЯ, ЯКЕ ПОТРІБНО НЕСТИ З ГІДНІСТЮ, ЦЕ ВЕЛИЧЕЗНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕРЕД ДОШКІЛЬНЯТАМИ, ЯКИМ ПОТІМ ВИХОДИТИ У ВЕЛИКЕ ЖИТТЯ.

СВІТ, ЩО ОТОЧУЄ ЛЮДИНУ-ЦЕ СВІТ ПРИРОДИ З БЕЗМЕЖНИМ БАГАТСТВОМ ЯВИЩ, З НЕВИЧЕРПНОЮ КРАСОЮ. МОЄ ГОЛОВНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ В ТОМУ, ЩОБ ДОНЕСТИ ЦЮ КРАСУ ДО КОЖНОГО МАЛЮКА, ЩОБ ВІН ЗМІГ ПОБАЧИТИ, ЗРОЗУМІТИ І ВІДЧУТИ ВСЮ КРАСУ ЦЬОГО ДИВНОГО СВІТУ. МУЗИЧНИЙ КЕРІВНИК ВІДЧИНЯЄ ДВЕРЦЯТА В ЗАГАДКОВИЙ І ТАЄМНИЧИЙ СВІТ МУЗИКИ, ЗАЧАРОВУЮЧИ УЯВУ ДІТЕЙ НОВИМИ ЯСКРАВИМИ ВРАЖЕННЯМИ.

ЦЕ СПРАВЖНЄ ДИВО, БАЧИТИ, ЯК ДИТИНА ВІДКРИВАЄ ДЛЯ СЕБЕ СВІТ МУЗИКИ. ПРЕКРАСНІ ОЧІ МАЛЮКІВ, РОЗКРИТІ НАЗУСТРІЧ НОВИМ МУЗИЧНИМ ВРАЖЕННЯМ. А СКІЛЬКИ ЕМОЦІЙ ВІДБИВАЄТЬСЯ НА ОБЛИЧЧЯХ ДІТЕЙ, КОЛИ ВОНИ СЛУХАЮТЬ МУЗИЧНІ ТВОРИ, ЯК ВІДВЕРТІ ТА БЕЗПОСЕРЕДНІ ЇХНІ ВИСЛОВЛЮВАННЯ ПРО МУЗИКУ. А ЩО МОЖЕ ЗРІВНЯТИСЯ З ДИТЯЧИМ СВЯТОМ, ДЕ ГРА І КАЗКА, МУЗИКА, ПІСНЯ, ТАНЕЦЬ, ВСЕ ЗАВОРОЖУЄ ЧАРАМИ, ДАРУЄ МИТІ ЩАСТЯ І ДІТЯМ І ДОРОСЛИМ.

/Files/images/222.jpg

поради музичного керівника

1 червня у світі відзначають Міжнародний день захисту дітей, який покликаний захищати права найменших

Щороку в перший день літа відзначається Міжнародний день захисту дітей - прекрасне свято радості та одвічної надії. Адже саме в дітях ми хочемо бачити здійснення своїх мрій і сподівань. Прагнемо, щоб вони росли здоровими та радісними, прославляли свої родини і рідний край.
У малечі не повинно бути нещасливого дитинства, і за це маємо відповідати ми, дорослі, тому турбота про дітей, захист їхніх прав повинен стати одним з найголовніших наших обов'язків.
Закликаємо усіх сьогодні й кожного наступного дня зігрівати теплом і любов'ю кожне дитяче серце, об'єднувати зусилля заради майбутнього, і тоді маленькі громадяни виростуть достойними людьми й неодмінно стануть гордістю України.

Снарій квесту до дня захисту дітей «Сміливі пірати»

(сцена оформлена як острів,висить піратський прапор, ведучі в костюмах піратів

Вед. Добрий день усім вам, діти!

Свято в нас і час радіти,

Що живем ми всі на світі

В морі сонця, в морі квітів!

Свято дитинства первочервневе,

Свято для тебе і свято для мене,

Пісней вітають вас, словом митця

Від щирого серця юні серця!

пісня "Ми діти України"

сьогодні вас малята, очікує неймовірна подорож! Ви готові вирушити у подорож?..

діти , чуєте щось гримить,гуде, це хтось мабуть, до нас іде… !?

Перша станція. Стоять столи, папір, маркери.

Пірат1: Добрий день всім, хто завітав сьогодні до нас у гості. Давайте на якусь мить закриємо очі та поринемо у світ пригод та небезпек. Тож уявімо себе на безлюдному острові. А потрапили ми сюди на своїх піратських кораблях.

Отож, новоспечені пірати, увага конкурс!

Пірат2 : 1. Вам треба придумати назву корабля, девіз вашої команди, та намалювати емблему.

(команди представляють назву кораблів, девізи, малюють емблеми).(Маркери, папір, столи)

Пірат1: Всі команди чудово впоралися із завданням, тому отримують ось такі мітки. Ця мітка дається за краще виконання завдання. А ще на ній вказаний шлях далі. Хто перший її отримає той і буде знати куди йому рухатися. Якщо мітку не отримали значить наздоганяйте команду у якої мітка. Тому вам треба постаратися зібрати як можна більше таких чорних міток.

Пірат2: Якщо ви дали згоду бути піратами, то спочатку розпрощайтеся зі своїми колишніми іменами, звати Вас тепер не Сашко, Дмитро, Петро, а Сем, Дем, Пем. Перша буква імені + «ем».

Але для справжнього пірата цього замало, кожен з Вас повинен мати справжнє піратське прізвисько.

Пірат2: А зараз запрошуємо всіх піратів на «острів загублених кораблів». (діти йдуть шукати острів загублених кораблів)

2. Станція «Острів загублених кораблів»

Пірат1: Команди, я вітаю вас! Вам треба знайти маршрут корабля до острова. Ось вам карти і ручки. Завдання полягає в тому, що ви всі командою шукаєте вірний шлях, а капітан обведе цей шлях ручкою.

Пірат 2 : Ручкою можна обвести лише один раз. Якщо у когось буде обведено декілька раз, то конкурс вам не зарахується.

Дітям дають карти, де вони обводять вірний шлях. Переможцю дають мітку на якій вказаний шлях далі.

На мітці написано – «шукайте «Острів довгоногих»

Пірат1: Вітаю вас на острові «Довгоногих».

Я оголошую для вас випробування: «Довга нога»!

Хто довше всього простоїть на одній нозі ,друга піднята, в коліні ногу згинати забороняється, той перемагає і отримує прізвисько «Довга нога» , та мітку з позначкою куди рухатися далі.

3. Учасники стають в шеренгу і стоять на одній нозі.

На мітці написано – «Шукайте острів «Криве око»

4. «Виміряти лавочку в ручках» острів «Криве око».

Пірат2:Ви прибули на острів «Криве око»!

Справжнім піратам доводиться прокладати шлях по морях і океанах, інколи доводиться визначати відстань на око і робити це потрібно з великою точністю, щоб не посадити корабель на міль, давайте перевіримо настільки точними можуть бути наші пірати, для цього запрошуємо по одному представнику з кожного корабля.

Пірат1: Ваша задача на око виміряти цю лавку в ручках. Згадайте, як у відомому мультфільмі вимірювали удава в папугах, принцип виміру той же.

І так, дивимося на лавку і тихо на вушко говоримо мені результати.

(ведуча записує результати, потім сама виміряє лавочку за допомогою ручки і називає переможця який найточніше виміряв стіл)

Переможець конкурсу отримує прізвисько «Криве око». Та мітку з напрямком руху.

На мітці написано « Рухайтеся до острова «Швидкі ноги.»

5. хто схопить останню пляшку(один у або декілька часників від команди, в залежності від того скільки буде дітей)

Пірат2:Вітаємо вас на острові «Швидкі ноги»! Щоб пройти наступне випробування ми запрошуємо по п’ять представника від кожного корабля.

Вас всього 10, а пляшок 9, зараз буде звучати музика, а коли вона стихне, то кожен з вас повинен схопити одну пляшку, кому невистачить той вибуває. Одночасно з гравцем, який вибув прибирається 2 пляшки.

Переможець, а це той, хто схопить останню пляшку, отримає прізвисько «Швидкі ноги» та мітку з адресою.

На мітці написано «Шукайте Острів темряви»

6.Острів темряви

Пірат 1: Вітаю вас на острові темряви! Запрошую по одному представнику від команди. Вам треба намалювати піратський прапор із закритими очима. (один учасник від команди) Всі отримують мітки

На мітці написано «Рухайтеся до острова «Сталевий зуб».

7. Корабельні кухарі «Кок» беруть участь всі команди.(склянки, ложки, зафарбована вода)

Пірат1: Ви прибули на острів «Сталевий зуб». Проведемо змагання для корабельних кухарів, до речі як їх називають? Правильно говорите – кухар на кораблі це «кок». Тож ваше завдання – акнайшвидше наповнити ємкість борщем. А борщ треба принести за допомогою ложки!.

Переможець отримує прізвисько «Сталевий зуб» та чорну мітку з підказкою.

На мітці написано « Вам треба знати піратський сленг»

8.«Піратський сленг»

Пірат2 :Вітаю вас на острові «Піратський сленг»!

Вам треба відгадати, що означають деякі вислови з піратського жаргону:

■ «промочити горло» - пити;

■ «спрямовувати шхуну» - йти;

■ «вішати на очі чорні мітки» - спати;

■ «мутити шторм в трюмі» - напиватися;

■ «зійтися якорями» - битися;

■ «трусити кістками» - танцювати;

■ «бринькати золотом», «метати піастри» - купувати;

■ «палити з усіх гармат» - лаятися;

■ «мірятися скарбами» - хвалитися;

■ «підняти Веселого Роджера» - веселитися;

■ «пришвартуватися в тихій гавані» - одружитися (вийти заміж);

Всі отримують мітки

На мітці написано « Шукайте острів «Зірке око»

9. Гра «Чого не вистачає?» або «Зірке око»

Пірат1: Ви прибули на острів «Зірке око»!

Цей конкурс для найуважніших! Запрошуємо по 2 представника. Перед вами - предмети, зараз ви відвертаєтесь, а я забираю по 1 предмету. Ваше завдання - сказати, чого не вистачає.

Переможець отримає прізвисько «Зірке око» та мітку.

На мітці написано « Вам потрібна музична пауза»

10. Острів «Музична пауза»

Пірат 2: Вітю вас на острові «Музична пауза»!

Як відомо моряки-пірати завжди любили поспівати. Зараз ми одягаємо навушники одному з членів вашої команди , він слухає пісню, потім навушники знімаємо. Гравець повинен без слів та звуків показати назву пісні щоб ваша команда її відгадала.

Переможець отримує прізвисько «Музичний джо» та фішку.

На фішці написано « Шукайте острів «Розумна голова»

11 конкурс капітанів «Розумна голова»

Пірат1: Привіт.Вітаю вас на острові «Розумна голова».

Це випробування для найрозумніших, а найрозумніші та найкмітливіші в команді, звичайно ж, – капітани.

Тож запрошуємо на сцену капітанів наших шхун, для вас ми підготували жарти -загадки, і якщо ви їх відгадаєте, то отримаєте прізвисько «Розумна голова» та фішку

Команди можуть допомагати своїм капітанам. Діє правило «піднятої руки», тільки в тому випадку підказка буде зарахована команді.

Почали:

1) Від чого пливе качка? ( Від берега)

2)Що посередині озера ?(Буква «е»).

3) Від чого у гуски лапи червоні? (Від колін).

4) Під яким кущем сидить заєць в зливу? (Під мокрим).

5) Перед ким всі скидають капелюха? ( Перед перукарем).

6) Росте 2 берези, на кожній березі по 4 шпильки. Стільки всього шпильок? (Шпильки на березі не ростуть).

7) Скільки місяців в році має 28 днів? (Всі).

12. острів диких тварин. Вед. на вухо говорить назву тварини. Треба показати тварину своїй команді без звуків. (папуга, дельфін, краб, медуза, зебра, бегемот, крокодил,лев)

Пірат2 : Ви прибули на острів «Диких тварин». Я вам на вухо кажу назву тварини, а ви повинні показати цю тварину без слів та звуків своїй команді.

Ваша команда повинна відгадати .За це і отримаєте мітку.

На мітці написано «Рухайтеся до « Небезпечної переправи»»

13. переправитися через болото.

Пірат1 : Ви прибули на острів « Небезпечна переправа»» Вам треба перебратися через болото за допомогою підручних матеріалів.

( газета, диски)

Пірат1: Ну ось, діти, й підійшло до завершення наше свято. час повертатися додому, на нашу батьківщину . А де наша баттківщина? так в Україні. ми з вами попливемо, потім поїдемо на поїзді ,потім на машині. Нас чкають відважні козаки із своїм запальним українським таночком,який називається гопак.

гра

гопак

Ми пограли в піратів, успішно подолали всі випробування та перешкоди, отримали піратські імена і прізвиська. козаки скоріш допоможіть нам порахувати мітки.

Пірат2: Вам сподобалось наше свято? Тоді я не кажу вам до побачення, я кажу вам до нових зустрічей!!! Будьте завжди такими відважними та веселими.

Розвага до Дня захисту дітей «Казкова подорож».

/Files/images/111.jpg

Наші любі малята, наші дорогі батьки, з випускним! Це свято мудрості та вдячності! Ми вдячні вам за таких чемних та слухняних, допитливих та життєрадісних діток! За цей час ми потоваришували і зріднились! Тож нехай часточка душі лишиться з вами, наші дорогі! Натхнень вам та насиченого, цікавого життя!

Бажаю, щоб збулися ваші мрії І всі найпотаємніші надії. І щоб завжди, куди б ви не дістались, До рідного порогу повертались.
Нехай вас всі незгоди обминають.
Нехай серця палким вогнем палають.
Хай доля усміхається вам щиро
І дні проходять в злагоді і мирі Ми вам бажаємо як пташечкам летіти І по життю усе, усе уміти. Нехай завжди любов вас опікає, І щастя кожному із вас бажаєм.

/Files/images/33.jpg

День вишиванки

/Files/images/изображение_viber_2022-05-18_10-42-48-563.jpg

Пісня Пісня "Вишиваночка" - слова і музика В.Лисенко, із субтитрами для розучування.

Мама - основа всіх основ. Мамо, Мамочка, матуся... Скільки ніжності тепла і любові у цоьму слові) Вона народжує і виховує дитину, оберігає від біди і горя. Мама турбується за її долю, проймається її болем на відстані. Тому у цей світлий травневий день ми будемо прославляти і звеличувати найдорожчих нам усім матерів. Бо як вічне життя на землі, так вічна мати – символ Добра, Миру, Щастя.

Пісня Пісня "Мамо, я люблю тебе"

"Музикотерапія" - тривожність- wym-1649866555894
"Музикотерапія"- головний біль, емоційна напруга - wym-1649866396303
"Музикотерапія"- дратливість, розчарування - wym-1649866139469


/Files/images/COVID/FB_IMG_1585591353894.jpg

У дошкільному навчальному закладі робота з музично-естетичного розвитку дошкільників базується на вимогах програми «Дитина», що допомагає музичному керівнику бачити перспективу розвитку дітей від раннього віку до старшого дошкільного віку. Освітньо-виховний процесс здійснюється у різноманітних формах організації музичної діяльності:

  1. Самостійна музична діяльність або музика у повсякденному житті, яка пов'язана з ініціативою самої дитини, її бажання звернутися до власного музичного, музично-рухового досвіду.
  2. Музичне заняття.
/Files/images/загружено.jpg
Складаючи план роботи, музичні керівники використовують різні види музичних занять:
традиційні,
домінантні,
тематичні,
комплексні.

Традиційне заняття

заняття, в ході якого поєднані всі, запропоновані програмою, види дитячої музичної діяльності: слухання, співи, музично-ритмічні рухи, гра на музичних інструментах.

Під час традиційного заняття розподіл різних видів діяльності проводиться у такій послідовності. На початку заняття дають невеликі музично-ритмічні вправи, частіше тренувального характеру (окремі елементи танцю, шикування, необхідні для нового танцю, хороводу, святкового маршу). Ці рухи організовують увагу дітей і готують їх до завдань, що вимагають слухової уваги. Після вправ діти слухають музику і співають. Спів включає різноманітні вокальні вправи, виконання творчих завдань, і вправ на розвиток музичного слуху, розучування 2-3 пісень. Наступним етапом навчання є музично-ритмічна діяльність у формі гри, веселого танцю, хороводу. Спокійні завдання, чергуючись із динамічними, дають змогу рівномірно розподіляти фізичне навантаження на дітей.

Починаючи з середньої групи, застосовують завдання на розвиток дитячої творчості у рухах та пластиці. У старшій групі - пісенна творчість. Важливим компонентом заняття є музично-дидактичні ігри.

Завдання традиційного заняття:

розкриття різновидівмузичного мистецтва,розкриття різновидів музичної практики людини.

Тематичне заняття

- заняття, що у його змісті інтеґрують музичну діяльність, під час якої діти навчаються розуміти музичні твори у трьох провідних темах:
  1. Які емоції та почуття передає та викликає музика?
  2. Про що розповідає музика?
  3. Як розповідає музика?

Ці три теми визначають послідовність опанування музичного твору. Разом з цим виховний зміст тематичних занять може бути збагачений життєвою тематикою.
У молодших та середніх групах проводяться заняття на таку тематику:
Іграшки: «На гостинах у іграшок», «Свято Новорічних іграшок».
Природні явища: «До сонечка у гості», «Сонечко та дощик».
Пори року: "Закликаємо пташок до рідного краю», «Пригоди осіннього листочка».
Старшим дошкільникам запропонуються теми соціального й суто музичного спрямування: «Пісенність поезії Лесі Українки», «Пісні улюбленого композитора», «Яскравий світ музичних звуків», «Що ми знаємо про музичні інструменти», «Танцювальні жанри в музиці» тощо.

Домінантне заняття

- заняття, у якому домінує один з видів дитячої, музичної діяльності.

Завдання домінантного заняття

  • Створити атмосферу, притаманну певному виду мистецтва
  • Збагачувати уявлення дітей про особливості певного виду мистецтва
  • Удосконалювати виконавські навички, розвивати творчі вміння
  • Розучувавти музичний репертуар до свят та розвагУ ході заняття доцільно: варіювати дитяче музичне сприймання; практикувати колективне та індивідуальне виконання пісень чи рухів з творчим виконанням; здійснювати почергове виконавство дітей та дорослих.

Комплексне заняття

- заняття, що в ньому інтеґрують кілька видів діяльності (здебільшого художніх): пісенну (або танцювальну), художньо-мовленнєву, образотворчу. Тобто, певну тему розкривають через ці види художньої діяльності.

Тематикою для побудови комплексного заняття є: підсумок про пори року, народний фольклор, народне мистецтво, народні свята, класична музика тощо. Під впливом прослуханої музики хтось з дітей демонструє здібності у словотворчості, хтось у малюванні, аплікації, ліпленні чи вигадують рухи для гри.
Проведення цих занять потребує серйозної підготовки всіх педагогів, які працюють з даною групою дітей.

Комплексні заняття проводяться після того, як діти на занятті із малювання (аплікації), музики, художньої літератури (розвитку мовлення) засвоїли низку програмових знань. Завдання комплексного заняття - розвиток різних творчих здібностей дошкільнят (образотворчих, музичних, театральних, літературних) засобами музики.

  1. Музичні розваги та музично-театралізовані свята.

Під час розваг музичні керівники заохочують малят в естетичній атмосфері разом з дорослими створити собі гарний настрій, радіти спільним музичним забавам, співам, власним музичним проявам. Молодших дітей розважають педагоги та старші діти, залучаючи їх до нескладних музичних дій. Старші діти весело та музикально переживають разом з дорослими життєві та художні явища, відкриваючи для себе щось привабливе і нове, отримуючи задоволення від виступів однолітків та педагогів.

Методичні рекомендації щодо організації різних видів музичної діяльності дітей

Слухання музики

Слухання музики пропонують «винести» у зміст вечорів-розваг, тематичних занять. Цей вид діяльності потребує уваги, зосередженості, вдумливості. Дітей треба «налаштувати» на сприйняття твору, надати їм можливість спокійно поміркувати над ним, висловити свої думки. Все це потребує часу, певної підготовки педагогів та умов для проведення цієї роботи з дітьми. Основний акцент у доборі репертуару для слухання треба зробити на класичній музиці. Елементи слухання доцільно включати й у зміст занять.

Гра на дитячих інструментах

Гру на дитячих інструментах можна починати впроваджувати у другій молодшій групі. Рекомендують ознайомлювати дітей із п'єсою на музичному занятті, а розучувати її переважно під час індивідуальної роботи поза заняттям. На етапі закріплення діти можуть виконувати п'єсу на святах, розвагах, під час інших занять.

Драматизація українських народних казок

Починаючи із середньої групи, потрібно постійно драматизувати українські народні казки із музичним супроводом. Вважають оптимальною кількістю 2-3 казки на рік.

Аеробіка або хореографія

У програмі пропонують вводити аеробіку або хореографію для дітей старшого дошкільного віку. Зміст цього підрозділу може ґрунтуватися на відомій системі М. Єфіменко або програмах з хореографії А. Тараканової, Л. Бондаренко, Г. Березової.

Кожне заняття з хореографії доцільно складати з трьох частин: вправи, етюду, танцю. Вправи, етюди, танці не треба змінювати щоразу - їх доцільно закріплювати, вдосконалювати, розвивати на декількох заняттях. Зміст роботи з хореографії (аеробіки), повинен доповнювати зміст музичного заняття. Головне - не кількість танців, етюдів та їхня довготривалість, а якість виконання.

Кiлькiсть переглядiв: 4194