/Files/images/2023/138907374_813852149213124_5904584370654130218_o.png

/Files/images/2023/1610979093.jpg

/Files/images/2023/IMG_20231122_155937.jpg

1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:

  • закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;
  • вимкнути світло, закрити вікна та двері;
  • зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю
  • (коридор, ванна кімната, передпокій);
  • інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

2. У разі загрози чи ведення бойових дій:

  • закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками,
  • скетчем) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення,
  • закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
  • взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності,
  • медичну аптечку;
  • відразу залишити приміщення, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;
  • попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;
  • без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;
  • проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

3. Якщо стався вибух:

  • уважно озирнутися навколо, щоб з'ясувати вірогідність небезпеки
  • подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;
  • якщо є можливість - спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам'ятайте, що за низької активності
  • людина може вижити без води упродовж п'яти днів;
  • виконати всі інструкції рятувальників.

4. Під час повітряної небезпеки:

  • відключити живлення, закрити воду і газ;
  • загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
  • взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;
  • попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;
  • дізнатися, де знаходиться найближче місце укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;
  • як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості.

Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати

безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.

5. Під час масових заворушень:

  • зберігати спокій і розсудливість;
  • під час знаходження на вулиці - залишити місце масового скупчення

людей, уникати агресивно налаштованих людей;

  • не піддаватися на провокації;
  • надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:

  • постаратися запам'ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;
  • за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження

рідним або поліції;

  • намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати

себе ризику;

  • якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків,

намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;

  • не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;
  • -виконувати вимоги злочинців, не створюючи конфліктних ситуацій,

звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

  • уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем;
  • нічого не просити;
  • якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися
  • встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;
  • уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;
  • спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа). У разі відсутності

такого місця - падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;

  • при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;
  • під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

7. При проведенні евакуації цивільного населення з небезпечної зони:

  • взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;
  • за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими

можливостями;

  • дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу
  • записку, де зазначається ім'я, прізвище, дата народження, домашня адреса, а також прізвище матері та батька та їх контактні телефони;
  • переміщатися за вказаною адресою.
  • у разі необхідності звернутися за допомогою до поліції чи спеціальних служб та медичних працівників.

Правила поводження з вибухонебезпечними предметами

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.

1. До вибухонебезпечних предметів належать:

  • вибухові речовини – хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом

певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів;

  • боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання,

призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:

  • бойові частки ракет;
  • авіаційні бомби;
  • артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
  • інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
  • ручні гранати;
  • стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
  • піротехнічні засоби:
  • патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
  • вибухові пакети;
  • петарди;
  • ракети (освітлювальні, сигнальні);
  • гранати;
  • димові шашки.
  • саморобні вибухові пристрої – пристрої, в яких застосований хоча б

один елемент конструкції саморобного виготовлення:

  • саморобні міни-пастки;
  • міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки

або речі, що привертають увагу.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою заборонено:

  • наближатися до предмета;
  • пересувати його або брати до рук;
  • розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
  • розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
  • приносити предмет додому, у заклад освіти.

2. Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!

Під час прогулянок необхідно ретельно дивитись під ноги та навколо себе, особливо у парку, лісі, біля водойм тощо.

Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.

Слід пам'ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням

вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери,

допущені до цього виду робі!

Злочинці зазвичай поміщають вибуховонебезпечні предмети у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях.

Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

Тому бездоглядні предмети на території або в приміщенні закладу освіти, в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.

Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з

вибуховим пристроєм.

3. Слід звертати увагу на:

  • припарковані біля будівель дитячих садків автомашини, власники яких

невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;

  • наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
  • звуки, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
  • наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
  • наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на

велику відстань.

У разі знаходження підозрілого предмета на території закладу дошкільної освіти, потрібно негайно повідомити про знахідку керівника закладу, працівників поліції чи службу з надзвичайних ситуацій!

4. У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ,

цивільного захисту;

2. Не підходити до предмета, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;

3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмета.

4. Не користуватися засобами радіозв'язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.

У випадку, коли в закладі освіти знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:

  • одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на

товстій підошві (це може захистити від осколків скла);

  • під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;
  • тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

5. Якщо заклад дошкільної освіти опинився поблизу епіцентру вибуху:

  • обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків

води, газу, спалахів й т. д. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;

  • негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду; з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;
  • перевірте, чи потребують допомоги інші діти й працівники закладу.

Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся

наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.

Найкраще, що можна зробити - залишити небезпечне місце. До того ж,

варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами,

щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух.

Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці

зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при

повторному вибуху жертв буде набагато більше.

6. Звертаємо увагу, що:

  • не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
  • виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника поліції та не можна торкатися знахідки;
  • не користуйтеся мобільним та радіозв'язком поблизу підозрілої

знахідки.

Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна

товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті

можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно

насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і

надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки»,

«секретно» і т. п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або

опускати у воду.

7. Поради керівнику закладу дошкільної освіти:

Останнім часом почастішали випадки телефонних повідомлень про

замінування приміщень та виявлення підозрілих предметів, що можуть

виявитися вибуховими пристроями.

На такий випадок пропонуємо заходи попереджувального характеру:

  • посилити пропускний режим при вході і в'їзді на територію закладу,

пильнувати системи сигналізації і відеоспостереження;

  • проводити обходи території закладу і періодичну перевірку складських приміщень на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів;
  • організувати проведення спільних із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажів і практичних занять з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.

У разі виявлення підозрілого предмета працівниками закладу освіти

потрібно негайно повідомити правоохоронні органи, територіальні органи

управління з питань цивільного захисту.

До прибуття оперативно-слідчої групи керівник закладу освіти повинен

дати вказівку співробітникам знаходитися на безпечній відстані від знайденого предмета.

У разі потреби – евакуйовувати людей згідно наявному плану евакуації.

8. Алгоритм дій у надзвичайній ситуації (далі – НС)

1. Визначити, який тип небезпеки: захоплення будівлі, обстріл, повітряна атака, пожежа, повінь, хімічна чи біологічна атака.

2. Чи безпечно у приміщенні? Аварійне блокування, укриття у приміщенні, евакуація за межі.

3. Обрати план реагування в залежності від умов надзвичайної ситуації та визначити команду реагування.

3.1.Зазанчити необхідну інформацію:

  • контакти екстрених служб для оповіщення;
  • відповідальний за інформування персоналу про НС;
  • спосіб сповіщення персоналу про НС;
  • відповідальний за інформування екстрених служб;
  • способи сповіщення екстрених служб;
  • способи сповіщення екстрених служб у випадку зникнення зв’язку;
  • відповідальний за сповіщення батьків або законних представників дітей;
  • способи сповіщення батьків або законних представників дітей;
  • способи отримання інформації щодо перебігу НС від офіційних джерел під час перебування в укритті;
  • способи комунікації між колективом та адміністрацією закладу освіти під час НС;
  • відповідальний за реалізацію плану дій у випадку НС у групі;
  • відповідальний за тривожну валізу;
  • відповідальний за облік та взаємодію з дітьми.

4. Визначити план дій вихователя у випадку: евакуації за межі закладу, аварійного блокування, укриття у приміщенні закладу освіти.

5. Залишити небезпечне місце відповідно до мапи евакуації вікових груп.

9. Телефони рятувальних та аварійних служб:

112 – Єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги (диспетчер викличе бригаду потрібної служби)

101 – Пожежно-рятувальна служба

102 – Поліція

103 – Швидка медична допомога

104 – Аварійна служба газової мережі

0 800 501 482 – телефон довіри СБУ.

Будьте пильними! Бережіть себе!

Кiлькiсть переглядiв: 227