Психофізичний розвиток дитини

Психофізичний розвиток дітей 2 – 3 років

Активне мовлення: Починає вживати складні вправи. Може зв’язко розповідати З’являються питання «Чому?», «Коли?».

Сенсорний розвиток: В діяльності правильно використовує геометричні фігури Називає 4 основних кольори.

Конструювання: З’являються складні складені будівлі. Ставить 5 кубиків один на один. Обіграє будівлю.

Образотворча діяльність: Ліпить із пластиліну прості предмети і називає їх. Малює кулю, яблуко та інші предмети.

Навички самостійності: Самостійно одягається і роздягається. Може застібувати ґудзики, зав’язувати шнурки з невеликою допомогою.

Рухові навички: Піднімається і спускається по сходинкам без опори. Переступає через палку, горизонтально при підняту на 30 – 35 см від полу.

До 1,5 років у дитини словниковий запас становить 30-40 слів, добре розуміє звернену до неї мову, основні питання «Що?», «Хто?»; добре ходить, впізнає і показує зображення предметів на картинках.

до 2 років - словниковий запас збільшується до 300-400 слів, основні питання «Що це?», «Хто це?»; освоює іменники, займенники, прикметники, прислівники, дієслова. Формується фразова мова. Наявність запитань - ознака розумового розвитку. Малює лінії, затискаючи олівець в кулаці, будує вежу з кубиків.

до 2,5 років - словниковий запас становить близько 1000 слів. Виникають орієнтовні питання «Де?», «Куди?», «Звідки?», «Коли?». Затримка мовного розвитку повинна насторожувати – може бути симптомом глухоти, відхиленя психічного розвитку.

до 3 років - виникає питання «Чому?». Переказує почуте і побачене, якщо допомагати навідними питаннями. Використовує складносурядні і навіть складнопідрядні речення. Розуміє, що таке «один», «мало», «багато», розрізняє ліву і праву сторону. За однією частиною визначає ціле: по вухах- зайця, по хоботу - слона.

Психофізичний розвиток дітей 3- 5 років

Усвідомлення власного «Я»

Прояв ініціативи і прагнення до самостійності

Встановлення взаємовідносин з однолітками

Прагнення до спільних видів діяльності

Активне засвоєння норм і правил соціально – громадських взаємовідносин

Уміння слухати і чути співрозмовника

Ведення активного діалогу

Допитливість, прагнення до пізнання нового

Прагнення до об’єднання в ігрові підгрупи при творчій взаємодії з дорослими

Відтворення побаченого або почутого в малюнках або переказах

Засвоєння дитиною елементарних етичних норм поведінки в колективі

Самостійні висновки

У грі відтворення реальних дій дорослих людей з предметами

Прояв інтересів та здібностей дитини

до 3,5 років - з'являються елементи сюжетно рольової гри з предметами, пізніше з однолітками. Розвиток емоційної сфери - виражає самолюбство, образу, гнів, радість, печаль, заздрість та таке ін., при цьому може не розуміти свої і чужі емоції і почуття (необхідно для цього, зокрема, виховання емпатії - розуміння емоцій іншого, співчуття, співпереживання).

до 4 років дитина може зрозуміти про те, що розповіли, але сама не бачила. Складає просту, але докладну розповідь по картинці, осмислено закінчує розпочате дорослим речення, здатна до узагальнення. Основне питання «Чому?». Сюжетно-рольова гра з однолітками. Може займатися однією, але цікавою справою 40-50 хв.

до 4,5 років - здатна ставити мету і планувати її досягнення. Задає питання «Навіщо?».

до 5 років - вміє називати прізвище, ім'я, по батькові, вік, адресу, види транспорту, що перевозять за маршрутом до дому. Може збирати іграшку за схемою, намалювати людину з усіма частинами тіла.

Психофізичний розвиток дітей 5-6 років

Взаємооцінка діяльності і поведінки однолітків і оточуючих

Адекватність самооцінки «Я – особистість»

Навички спілкування з однолітками

Культура спілкування з дорослими

Допитливість, пізнавальна активність

Навички самостійності

Володіння навичками ігрової діяльності

Емоційно-вольова стійкість

Знання норм поведінки в колективі і володіння ними

Довільна регуляція діяльності. Супідрядність мотивів

Орієнтування в розумінні соціальних ролей

Довільна творча уява

Уміння слідувати за зразком

Планування діяльності

з 5,5 років дитина здатна до навчання.

до 6 років - словниковий запас становить близько 4000 слів. Доступний сенс простих прислів'їв і приказок, дитина легко бачить сюжетний зв'язок картинок і складає за ними розповідь. Без труднощів узагальнює, вирішує прості арифметичні задачі. Знає багато ігор, вміє вигадувати сюжет. Орієнтується в просторі, часі (вчора, сьогодні, завтра), у відносинах між людьми. Зображуючи людину, малює шию між головою і тулубом, одяг, взуття.

Використані джерела: Психокоррекционная и развивающая работа с детьми. Под ред. И. В. Дубровиной, Москва, 1998. - 160 с. М. В. Хижняк. Возрастная психология с основами геронтопсихологии. - 2013.- 100 с.

Кiлькiсть переглядiв: 573