ІННОВАЦІЙНІ ОЗДОРОВЧІ ТЕХНОЛОГІЇ
Дошкільний навчальний заклад № 39– це сучасний заклад, в якому створено здоров`язбережувальне предметно-ігрове середовище, комфортні умови для розвитку, навчання та виховання дітей.
Пріоритетний напрям освітньо-виховноі роботи у закладі – організація фізкультурно-оздоровчої роботи, яка спрямована на досягнення дітьми повноцінного фізичного розвитку, зміцнення здоров`я, формування рухової активності.
Педагогічним колективом нашого дошкільного закладу запроваджено низку системних заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров’я вихованців.
В нашому ДНЗ ми вивчаємо та впроваджуємо у практику роботи елементи інноваційних оздоровчих технології: сюжетні фізкультурні заняття, елементи ігрового стретчингу на заняттях з фізичної культури гімнастика після сну з елементами корекції, елементи фітбол-гімнастики, психогімнастика,елементи степ - аеробіки,елементи методики М.Єфименка.
СТРЕТЧИНГ
Серед розмаїття здоров’язбережувальних технологій, які використовують у дошкільних закладах, чільне місце належить фізкультурно-оздоровчим. У нашому дошкільному закладі ми впроваджуємо елементи стретчингу в індивідуальній роботі з дітьми.
Мета— збереження, зміцнення фізичного здоров’я малюків, підвищення опірності та зміцнення захисних сил організму, поліпшення працездатності, своєчасне формування життєво важливих рухових умінь та навичок, вироблення звички до здорового способу життя. Досягненню цієї комплексної мети сприяє творче використання методики ігрового стретчингу А. Назарової.
Ігровий стретчинг (від англ. stretching — розтягування) — оздоровча методика, що передбачає використання комплексів взаємопов’язаних ігрових ситуаційних вправ, спрямованих на розвиток гнучкості тіла, збільшення рухливості суглобів та розтягування м’язів, зміцнення хребта, профілактику плоскостопості.
Фітбол - гімнастика
Фітбол в перекладі з англійської означає м’яч для опори , який використовується в оздоровчих цілях.
Фітбол – це проста і доступна гімнастика на м’ячі. Вона корисна і дорослим, і дітям. Виражений терапевтичний ефект спостерігається у немовлят. Починати заняття з новонародженим можна вже з третього тижня після народження.
Комплекс нескладних вправ дозволяє дитині швидше адаптуватися до умов навколишнього середовища, стимулює роботу м’язів, спонукає до рухової активності (що в свою чергу покращує роботу мозку), зміцнює хребет і вестибулярний апарат, знімає тонус м язів, покращує травлення, розробляє легені, усуває дисплазію.
Степ-аеробіка
Степ-aеробікa — ритмічні рухи вгору і вниз по cтеп-плaтформі. Заняття степ-аеробікою сприяють розвитку рухливості суглобів, формуванню зводу cтопи, удосконаленню рівноваги. Степ-aеробіку винайшла наприкінці ХХ століття відома американка фітнеc-інcтруктор Джин Міллер (Gin Miller). Після трaвми колінa вона для зміцнення м’язів і прискорення одужання використовувала у тренуваннях сходинки ганку свого будинку. Ритмічні підйоми і cпуcки сходинками принесли чудовий результат. Видужавши, Джин створила нa оcнові cвого домaшнього реaбілітaційного комплекcу новий вид aеробіки, що одержав назву «cтеп-aеробікa».
Стурктура заняття зі степ-аеробіки:
- вступна частина — діти оббігають або обходять ослони «змійкою»;
- загальнорозвивальні вправи — виконуються у різних вихідних положеннях (стоячи, сидячи, лежачи). Такі вправи розвивають відчуття рівноваги, координацію рухів і сприяють розвитку орієнтування у просторі;
- основна частина — –різноманітні вправи на розвиток сили, спритності, витривалості, зокрема з різними атрибутами;–рухливі ігри й естафети;
- · заключна частина — вправи з низьким рівнем інтенсивності на вентиляцію легенів.
Організовуючи заняття зі степ-аеробіки, насамперед слід пам’ятати про техніку безпеки. Дуже важливо правильно забезпечити фізичне навантаження для дітей певного віку, дозуючи його з урахуванням стану здоров’я дітей та рівня їхньої фізичної підготовленості. Складні вправи потрібно чергувати з менш складними.
Щоб заняття з використанням степ-платформи були безпечними, діти мають оволодіти технікою степ-аеробіки. Навчати дітей рухів рук необхідно тільки тоді, коли вони досконало опанують рухи ніг.
Методика М.Єфименка
Технологія фізичного виховання дітей М. Єфименка «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей» розрахована на дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Автор назвав її ще «тотальним ігровим методом», втіливши у цих словах своє педагогічне кредо «грати щодня, грати постійно, грати завжди».
У системі фізичного виховання дітей Єфименко виокремлює такі основні рухові режими: плавальний, лежачий, повзальний, сидячий, стоячий, ходьбовий, лазальний, біговий, стрибковий. Їх назви свідчать про те, яким основним рухам надають перевагу на конкретному занятті.