Закон України «Про дошкільну освіту»: підвищення кваліфікації педагогів

Стаття 46 Закону «Про дошкільну освіту»регламентує основні засади підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. Зокрема вона містить такі норми:

• кожний педагогічний працівник зобов’язаний підвищувати кваліфікацію відповідно доЗакону України «Про освіту»з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та в порядку, затвердженому КМУ;

• загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагога протягом п’яти років не може становити менше 120 годин;

• на основі пропозицій педагогічних працівників педагогічна рада формує та затверджує план підвищення кваліфікації педагогічних працівників на рік, що визначає вид, форму, суб’єктів підвищення кваліфікації, кількість годин і строки проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками.

Згідно зі ст. 21 Закону «Про дошкільну освіту»педагогічні працівникизобов’язанісистематично(не менше одного разу на п’ять років)підвищувати кваліфікацію за такими напрямами:

• надання психологічної допомоги та підтримки дітей;

• надання домедичної допомоги;

• забезпечення безпеки дітей;

• вдосконалення цифрових навичок тощо.

Відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівниківпідвищення кваліфікації проводиться відповідно до законодавства та є необхідною умовою атестації. Його загальний обсяг визначається сумарно за останні 5 років перед атестацією незалежно від суб'єкта підвищення кваліфікації, виду, форми чи напряму.

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ

П.І.Б. Посада Напрям підвищення кваліфікації Рік атестації Обсяг підвищення кваліфікації (Години або кредити ЄКТС) Фінансування підвищення кваліфікації
підвищено кваліфікацію підвищити кваліфікацію
Авіжас Вікторія Федорівна Асистентка виховательки Вихователь закладів дошкільної освіти 2029 15 годин 45 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія 4 годин 6 годин
Домедична допомога 15годин -
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Гармаш Наталія Анатоліївна Вихователька Вихователь групи раннього віку 2026 90 годин - самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами 30 годин -
Психологія 30 годин -
Домедична допомога 15 годин -
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Жила Валентина Олексіївна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2030 - 60 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія 4 години 6 годин
Домедична допомога 15 годин -
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Жучок Дар’я Володимирівна Асистентка виховательки Вихователь закладів дошкільної освіти 2029 15 45 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 15 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Кащавцева Оксана Борисівна Вихователька Вихователь групи раннього віку Не атестується 24 годин 36 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога - 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Кедрич Тетяна Вікторівна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2028 46 години 14 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами 15 годин -
Психологія 15 годин -
Домедична допомога 15 годин -
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Левченко Тетяна Василівна Асистентка виховательки Вихователь закладів дошкільної освіти 2026 15 годин 45 годин Самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Махнович Світлана Володимирівна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2028 28 годин 32 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія 4 години 6 годин
Домедична допомога 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Приходько Вікторія Андріївна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2028 33 годин 27 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Приходько Ольга Вікторівна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2028 15 годин 45 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія 4 години 6 годин
Домедична допомога 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Рибакова Наталія Віталіївна Директор Завідувач закладів дошкільної освіти 2029 - 60 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 15 годин
Англійська
інформаційно-комунікативні та цифрові технології
Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2026 15 години 45 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами 30 годин -
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 15 годин -
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Самарець Анастасія Вікторівна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2029 15 годин 45 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 15 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Сітайло Ганна Олександрівна Інструкторка з фізкультури Інструктор з фізкультури закладів дошкільної освіти 2029 105 годин - самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами 30 годин
Психологія 19 годин -
Домедична допомога 15 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Стеценко Вікторія Вікторівна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2028 15 годин 45 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 15 годин
Домедична допомога 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Хрустальова Ірина Анатоліївна Вихователька-методистка Вихователь/методист закладів дошкільної освіти 2029 48 годин 12 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами 30 годин
Психологія 4 6 годин
Домедична допомога 15 годин -
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин
Шамайко Наталія Олександрівна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2026 27 годин 33 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 15 годин -
Штих Ірина Вікторівна Вихователька Вихователь закладів дошкільної освіти 2028 15 годин 45 годин самостійне фінансування
Освіта дітей з особливими освітніми потребами - 15 годин
Психологія - 10 годин
Домедична допомога 10 годин
Англійська 15 годин
інформаційно-комунікативні та цифрові технології 10 годин

Орієнтовний план заходів щодо впровадження англійської мови в комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №39 Харківської міської ради» на 2025/2026 навчальний рік

1. Підготовчий етап

- Проведення діагностичного опитування вихователів щодо рівня володіння англійською мовою.

- Аналіз освітньої програми закладу для визначення можливостей інтеграції англійської мови.

- Формування ініціативної групи з впровадження іноземної мови в освітній процес.

2. Підвищення кваліфікації вихователів

- Організація курсів англійської мови для педагогів (базовий та середній рівні).

- Вебінари з методики викладання англійської у дошкільному віці.

- Участь у майстер-класах та семінарах з інноваційних методів навчання іноземної мови (наприклад, через гру, пісню, рухову активність).

- Співпраця з педагогами-носіями мови або фахівцями з ESL (English as a Second Language).

3. Оснащення освітнього процесу

- Придбання навчальних матеріалів: картки, ігри, плакати, книги англійською мовою.

- Використання мультимедійних засобів: інтерактивні презентації, дитячі пісні, відео англійською.

- Створення мовного куточка в групах.

- Використання мобільних додатків та інтерактивних платформ (наприклад, Lingokids, ABCmouse).

4. Інтеграція англійської у щоденну діяльність

- Впровадження щоденних "мовних хвилинок": привітання, прощання, кольори, цифри, дні тижня.

- Тематичні дні англійської мови.

- Використання англійської в ігрових ситуаціях, театралізації, руханках.

5. Моніторинг та оцінювання

- Періодичне оцінювання успішності впровадження англійської мови.

- Проведення педагогічних рад з аналізу результатів та коригування плану.

- Анкетування батьків і вихователів щодо ефективності та зворотного зв’язку.

6. Співпраця з родинами

- Інформування батьків про важливість вивчення англійської з раннього віку.

- Надання рекомендацій для домашнього повторення (список пісень, додатків, ігор).

- Організація англомовних свят за участі батьків.

Місяць Заходи
Вересень Діагностика рівня володіння англійською мовою серед педагогів. Формування ініціативної групи. Затвердження річного плану з англійської мови. Організаційна педрада: «Іноземна мова в ЗДО: виклики та перспективи». Облаштування мовного куточка в групах.
Жовтень Початок внутрішнього курсу англійської мови для вихователів (базовий рівень). Семінар-практикум: «Гра як основа навчання англійської мови в ЗДО». Закупівля/оновлення дидактичного матеріалу (картки, книги, постери). Перше ознайомлювальне заняття з англійської для дітей.
Листопад Вебінар для педагогів: «Використання пісень, відео, інтерактиву». Педагогічна нарада: обмін досвідом щодо перших успіхів.
Грудень Майстер-клас: «Мовні руханки та фізкультхвилинки англійською». Тематичний тиждень «Англійська у зимових іграх». Робота з батьками: поради для домашнього закріплення.
Січень Підсумкове анкетування педагогів щодо труднощів та потреб. Продовження курсів англійської (рівень А1-А2). Методичне обговорення: «Планування інтегрованих занять».
Лютий Семінар: «Казкотерапія англійською: як подати мову через казку». Підготовка до інтегрованого проєкту (весна). Створення добірки онлайн-ресурсів.
Березень Тематичний тиждень англійської «Spring English». Відкрите заняття з участю батьків. Обмін практичним досвідом між ЗДО (якщо можливо – з іншими закладами громади).
Квітень Підготовка та участь у фестивалі мов (англійські пісні, сценки). Відеопрезентація досягнень групи. Методичне обговорення результатів навчального року.
Травень Підсумковий моніторинг ефективності впровадження англійської. Сертифікація вихователів, що завершили внутрішній курс. Святковий захід для дітей «Happy English Day». Педагогічна рада: «Аналіз роботи. Пропозиції на наступний рік».

Кiлькiсть переглядiв: 54