Інклюзивна освіта

У нашому суспільстві є різні категорії дітей, частина з яких має проблеми, пов’язані з розвитком та здоров’ям. І, на жаль, сьогодні кількість таких дітей зростає. Кожна дитина має право на освіту, а отже, кожна дитина повинна мати можливість це право реалізувати. І реалізувати це право вони мають на рівні з іншими дітьми в усіх державних навчальних закладах незалежно від статі, національності та не зважаючи на соціальний та майновий стан, стан здоров’я, місця проживання.

В Україні діти з особливими потребами здобувають освіту в спеціальних навчальних закладах. Проте, визнано, що діти, які здобувають освіту разом з однолітками у навчальних закладах загального типу, краще адаптуються до навколишнього середовища, оволодівають соціальними навичками, почуваються більш самостійними, потрібними у суспільстві.

Інклюзивна освіта саме й передбачає особистісно орієнтовані підходи, методи навчання індивідуально для кожної дитини, з урахуванням її особливостей, здібностей, психофізичних порушень.

Інклюзія – початок шляху. І в нашому дитячому садочку № 39 в 2018 році відкрилася інклюзивна група №1.

Вихователі групи №1 Носач Анастасія Вікторівна та Стеценко Вікторія Вікторівна здійснюють індивідуальний підхід до кожної дитини, враховуючі її особливості. Важливе значення відіграє навчальна діяльність, тому що навчання формує поведінку дитини в стосунках з оточуючими, дає неповторну можливість роботи в групі, дає можливість наслідувати, дає відчуття спільної участі у команді та успішній соціалізації дітей з особливими потребами в суспільство.

Інклюзивна освіта– це система освітніх послуг, яка ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Основний принцип інклюзивного навчання:
  • перебування дитини з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;
  • соціально – медико – педагогічний супровід дітей;
  • забезпечення належних умов для навчання, виховання, корекційно- компенсаторної роботи (матеріально-технічне, кадрове, фінансове забезпечення).

Інклюзивний підхід

Створення таких умов, за яких діти мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які перебувають в масовій дошкільній групі. Водночас, усі діти в таких умовах краще адаптуються до навколишнього середовища, оволодівають соціальними навичками, почуваються більш самостійними, потрібними в суспільстві.

Переваги інклюзивної освіти: для дітей з особливими освітніми потребами

Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:

  • моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дітей;
  • ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами;
  • оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально;
  • навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей;
  • у дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками.

Переваги інклюзивної освіти для педагогів та фахівців

  • вихователі інклюзивної групи краще розуміють індивідуальні особливості дітей
  • вихователі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові з урахуванням їхньої індивідуальності
  • спеціалісти починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Аналіз результатів роботи, динаміки розвитку кожної дитини, опитування батьків, показує, що інклюзивна модель навчання зумовила значні зрушенні в позитивному сприйнятті нової системи.

Зараз ми робимо кроки. але коли інклюзивне навчання буде опановане, ми зможемо з впевненістю говорити: «Користь суспільству може приносити кожна людина незважаючи на схожість чи різність одне одного».

Колектив нашого дитячого садочка сподіваються, що в процесі роботи ми зможемо дати всім дітям з особливими потребами відчуття того, що вони потрібні.

Кiлькiсть переглядiв: 52